VIZE MATEŘSKÉ ŠKOLY
Vize MŠ CITOV
Škola nabídne dítěti společenství dětí, podnětné prostředí, odborné výchovně - vzdělávací vedení z hlediska vývojových specifik předškolního věku.
Bude školou s jasnou environmentální profilací.
Stane se školou, kterou si rodiče zvolí pro své dítě pro její kvalitu a ne pouze dle spádovosti.
Naplňování vize proběhne ve čtyřech oblastech
1. Škola jako služba dětem a jejich rodičům
- vyhovující režim, provozní a organizační řád školy
- příjemné a podnětné prostředí v duchu rodinného přístupu
- možnost zapojení rodičů do vzdělávacího procesu
- variabilní způsob docházky
- zohlednění individuálního vývoje dítěte
2. Škola jako místo uspokojování potřeb dítěte
- potřeba přiměřeného množství, kvality a proměnlivosti podnětů
- potřeba stálosti, řádu a smyslu v podnětech
- potřeba prvotních citových a sociálních vztahů
- potřeba identity, společenského uplatnění a vlastní hodnoty
- potřeba otevřené budoucnosti, perspektivy
3. Škola jako místo primárního vzdělávání
- jasný a pružný školní vzdělávací program
- spontánní hra jako prostor pro sociální zrání
- řízená činnost vedoucí k objevování a experimentu
- prožitkové učení
- individuální růst dítěte
4. Škola jako pracoviště
- příjemné prostředí
- konstruktivní komunikace
- tvůrčí spolupráce
- osobní růst, vzdělávání
- pocit seberealizace a uplatnění
5. Škola jako součást obce
- budování pocitu sounáležitosti s přírodou
- principy ekologického chování školy i jednotlivce
- propojení s místním kulturním životem v obci
- vztah k hodnotám
Koncepce rozvoje MŠ v.doc